Hot 75

Hot Yoga is hot! Het wordt beoefend in een warme ruimte tot 40 graden. De hete ruimte combineert de voordelen van yoga met de voordelen van een sauna. Door de warmte zijn de spieren flexibeler en heb je minder kans op blessures.  Men gaat zweten zodat je lichaam zich ontdoet van afvalstoffen.

Je voert de bewegingen uit op je eigen niveau. Het gaat er vooral om dat je de bewegingen op de juiste manier uitvoert. Hot Yoga is bijzonder intensief maar iedere houding (asana) bereid je voor op de volgende, het is altijd een vaste volgorde van houdingen. Ervaren of beginnend yoga-liefhebber, man of vrouw, jong of oud, lenig of niet… kan meedoen.

Saai? Natuurlijk niet, je bent nooit uitgeleerd en er is altijd ruimte voor verbetering. Nieuwe doelen stellen voor jezelf en deze behalen. Een mix van kracht, flexibiliteit, evenwicht en uithoudingsvermogen waardoor je sterker en flexibeler wordt. Daarnaast verbetert het je zelfvertrouwen, geduld en doorzettingsvermogen.

Hot Yoga kost veel energie maar die krijg je dubbel en dwars terug.

Hot Yoga vereist wel een goede voorbereiding. Laat het lichaam acclimatiseren aan de warmte door tenminste 5 minuten voor de les aanwezig te zijn. Zorg dat je overdag voldoende drinkt alsmede in de les zelf. Net als de overige vormen van yoga beoefen je deze yoga niet op een volle maag. Draag gemakkelijk zittende kleding, waar je je goed in kunt bewegen.

De voordelen van Hot Yoga:

  • het reinigt je huid. Door het vele zweten neemt de afvoer van afvalstoffen toe
  • een zeer goede cardio work-out
  • veel calorieën verbranden
  • een perfect middel tegen spier- of rugpijn
  • het vermindert stress
  • verbetert inzicht in je eigen emoties

Ben je een hartpatiënt of heb je andere lichamelijke klachten, dan raden wij aan om met de behandelende arts de mogelijkheden te bespreken.